Wywiad z Joasią, która ma wiele pomysłów na gadżety reklamowe

Dzisiaj mam dla Ciebie wywiad z Joasią, właścicielką firmy Poka Logo. Joasia udowadnia, że gadżety reklamowe firm wcale nie muszą być nudne i oklepane. W jej firmie znajdziemy bardzo ciekawe pomysły na drobne upominki dla kontrahentów.


Poznaj lepiej Joasie i jej gadżetowy biznes :-)



wywiad z kobietą sukcesu






1. Opowiedz mi coś o sobie, skąd pochodzisz, kim chciałaś być w przyszłości, kiedy byłaś dzieckiem? ;-)

Obecnie jestem mamą i żoną. Mieszkam w Koszalinie i tu prowadzę działalność gospodarczą. 
Odkąd pamiętam, zawsze dużo mówiłam i byłam otwarta na kontakty. Nieświadomie wykorzystałam swój potencjał - zostałam handlowcem. 
Dotychczas pracowałam w lokalnych agencjach reklamowych i tam zdobyłam wiedzę i umiejętności w wąskiej dziedzinie reklamy - gadżety reklamowe. 



2. Opowiedz mi o swoim biznesie/swojej stronie/blogu? Skąd pomysł, dlaczego właśnie to/taki? Jaka jest misja Twojej firmy?

Pomysł na otworzenie "swojego" został przeanalizowany prze kilka lat. Zawsze byłam przekonana na 60%,  dopiero urodzenie drugiego dziecka uświadomiło mi, że to czas być niezależnym. 
Skąd pomysł na agencje gadżetową? Od początku mojej ścieżki zawodowej miałam do czynienia z gadżetami. Zafascynował mnie ten świat:) Nie chciałam kolejnej agencji reklamowej na rynku lokalnym, chciałam zawęzić kanał i stworzyć coś unikatowego. Oczywiście w Polsce są podobne agencje ale to ogromne firmy. Dlatego też ciesze się jeszcze bardziej że buduję markę od początku. 
Większość ludzi słysząc gadżet reklamowy myśli : ok, długopis, smycz. Nieee to nie tak. Gadżet to wszystko czym się otaczamy to coś ładnego, coś modnego, coś praktycznego, symbolicznego. W zależności od potrzeb Klienta. Obecnie pracuje na 10 katalogach z Polski jak i z Europy. Tego jest naprawdę sporo - JEST W CZYM WYBIERAĆ. 
Moją misją jest uświadomienie potencjalnych Klientów jak ważnym elementem marketingu są gadżety reklamowe. Jak może im w budowaniu marki, relacji z Klientem, partnerem biznesowym. 
Często nie zdajemy sobie sprawy że gadżet reklamowy to emocja, pozytywna emocja. Chciałabym uświadomić wszystkich że dawanie się opłaca:) 

poka logo

3. Jak długo istniejesz w sieci? Miałaś problemy z założeniem strony? Sama robiłaś czy korzystałaś z usług innych firm?

W sieci istnieje od pierwszego dnia działalności :) Strona została przygotowana przez firmę zewnętrzną. Facebook firmowy prowadzę sama. Na chwilę obecną wykorzystuję tylko te sposoby na promowanie. 
Dla mnie najważniejsza jest reklama szeptana - idealnie sprawdza się to na Facebooku. 


4. Czy podczas zakładania biznesu miałaś jakieś problemy? Jak sobie z nimi poradziłaś?

Zakładając firmę korzystałam z dofinansowania z Urzędu Pracy. Największym moim zmartwieniem było formalności i sprawy księgowe. 
Obecnie współpracuje z biurem rachunkowym i zajmuję się tylko obsługą Klienta:) 

5. Jak Ci idzie?  Z czym się borykasz? 

Na rynku jestem od listopada 2018. W międzyczasie zdobyłam już stałych Klientów, dzięki czemu nie mogę narzekać na nudę. 
Pamiętam jak w grudniu po miesiącu działalności zderzyłam się ze ścianą :) Przecież założyłam fajną markę, mam fajną nazwę, fajne logo, fajną jakość a ludzie mnie nie widzą??? Jak to? ;) Dopiero wtedy zdałam sobie sprawę, że faktycznie jeszcze dużo wody upłynie w rzece zanim pomyślisz gadżet reklamowy i powiesz PokaLogo
Kolejna ważna kwestia to cena!  W dzisiejszych czasach przy braku ograniczeń w handlu ciężko jest pozyskać lojalnego Klienta. Często ludzie sugerują się ceną i założeniem że gdzieś jest na pewno taniej.
Oczywiście liczę, że jakość wygra!


6. Jakie masz plany na przyszłość? W jaki sposób chciałabyś się rozwijać?

Plany na przyszłość? Zarobić:) Dalej robić to co lubię i co "wymusza" u mnie uśmiech na twarzy:)
Chciałabym dorosnąć i zrozumieć że nie wszystkich muszę obsłużyć i nie każdy potrzebuję mojej rady:)
Bardzo ważną kwestią dla mnie jest rozwój osobisty. Na pewno poszerzanie wiedzy pod kątem marketingowym, kurs językowy.  W nie dalekiej przyszłości stawiam na swój rozwój społeczny:)


A co będzie za kilka lat? Nie wiem - zobaczymy:) 


Joasia radzi sobie świetnie. Realizacje PokaLogo można zobaczyć na Facebooku

Życzę Joasi samych sukcesów zawodowych i rozwoju firmy :-)

Komentarze

  1. Bardzo pomysłowa kobieta! Uważam, że coraz więcej firm zamawia ciekawe gadżety reklamowe. Ulotki zaczynają stopniowo ustępować miejscu znacznie praktyczniejszym gadżetom, które naprawdę przydają się w życiu codziennym. Ostatnio udało mi się zdobyć kolorowy pendrive z grawerem, który zabieram ze sobą wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący wywiad, bardzo przyjemnie mi się go czytało. Od kilku lat prowadzę własną firmę i z perspektywy czasu mogę stwierdzić, że gadżety reklamowe przyczyniają się do kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Warto również podkreślić to, że ich zakup wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Idealnym przykładem mogą być np. naklejki wypukłe 3D, za pomocą których możemy np. umieszczać informacje o numerze serwisu czy infolinii. Odpowiednio podkreślone imformacje zostaną wówczas szybciej zauważone przez klienta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gadżety reklamowe tak ale reklama w internecie jest bardzo ważnym aspektem jeżeli chodzi o działania marketingowe. Warto postawić na skuteczne pozycjonowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja z kolei dużo bardziej wolę jakieś kubki lub szklanki z logo firmy. Bardziej może się coś takiego przydać i zdecydowanie może robić to lepszą reklamę. Jeśli ktoś się zastanawia to powinno rozważyć się taką kwestię.

    OdpowiedzUsuń
  5. mi się podobają ceramiczne kubeczki z łyżeczką, bardzo praktyczna rzecz :) lubię też ekologiczne rzeczy np. papierowe długopisy reklamowe z własnym nadrukiem firmowym, albo torby na zakupy bo ich zawsze mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kreatywne pomysły na pewno klienci docenią - super sprawa. W firmie warto stawiać na gadżety reklamowe, także i pieczątki polastudio powinny się przydać niezależnie od tego czym się zajmujecie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest łatwo zdobyć nowego klienta, więc na początek działalności z pewnością trzeba się postarać. Sama nie wymyśliłabym żadnych specjalnych gadżetów promocyjnych, dlatego pewnie będę musiała poprosić o to specjalistów. Słyszałam, że Exposite Polska bardzo pomaga w tej dziedzinie i oferuje mnóstwo ciekawych rozwiązań.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli chodzi o fajne gadżety reklamowe to polecam serdecznie https://www.vitabri.pl/tematyka/namioty-reklamowe czyli namioty reklamowe. Wiele firm z tego korzyta bo one rzucają się w oczy i są widoczną reklamą. Polecam sie tym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wyraź swoją opinie :)