Jak utrwalić zdobytą przez dziecko wiedzę

jak utrwalić zbytą przez dziecko wiedzę.pl

Myślą przewodnią tego wpisu jest, jak wskazuje tytuł: „jak utrwalić zbytą przez dziecko wiedzę". Chce się na tym temacie skupić, ponieważ uważam, że nie tylko mi zależy na rozwijaniu swojego dziecka ;-).

Czytasz Artykuł zawierający linki sponsorowane, dzięki którym mogę rozwijać blog. Dziękuję :)



Wiedza, którą zdobywają nasze dzieci w szkole, nie zawsze utrwala się na tyle, jak bardzo byśmy sobie tego życzyli. Nie jest to wina ani naszych dzieci, ani nauczycieli, ani nas samych. Często bywa tak, że nauczyciel ma po prostu za mało czasu na przekazanie odpowiedniej ilości wiedzy, stąd też nasze dzieci muszą douczyć się w domu. Niekiedy bywa tak, że w dość krótkim czasie nauczyciel przekazuje zbyt obszerną ilość wiedzy, w efekcie czego dzieciaczki nie są w stanie zapamiętać wszystkich informacji. Ja się spotkałam z taką historią, że rodzice oskarżyli nauczyciela o to, że w sposób niedbały i nieciekawy przekazuje informacje dzieciom, stąd też ich pociechy mają problem ze zrozumieniem i nauką nowych zagadnień. Szczerze? Nie mi to osądzać, w jaki sposób pracują nauczyciele i czy efekty ich pracy zadowalają wszystkich rodziców etc.




Mój sposób na utrwalenie wiedzy, którą syn zdobył w szkole.


Gabryś uczęszcza do czwartej klasy szkoły podstawowej. Nowe przedmioty, których nauczanie prowadzone jest przez nieznanych wcześniej nauczycieli, wywarło na Gabrysiu duże wrażanie. Fascynacja nowymi przedmiotami w szkole minęła po kilku tygodniach od rozpoczęcia nauki, nawał wiedzy zaczął przytłaczać moje dziecko. Najgorzej było z Historią, Przyrodą i (o dziwo) z J. angielskim. Musiałam zareagować i znaleźć sposób, aby moje dziecko ciszyło się ze zdobywania wiedzy. Oczywiście po pomoc udałam się na stronę internetową squla.pl. Świetne zabawy i quizy urozmaiciły naukę przedmiotów, z którymi było nam najciężej. Moje dziecko znowu podeszło do tematu nauki przez pryzmat zabawy. Ogromnie się z tego cieszę. Na bieżąco sprawdzę postępy nauki mojego dziecka, widzę, z czym radzi sobie gorzej i motywuję go do dalszej nauki. W squla syn zdobywa wirtualne monety, które wymienił już na bon zakupowy do popularnego portalu aukcyjnego.

Uważam, że musicie sami przetestować co potrafi squla. Tylko nie zapomnijcie podzielić się opinią ;).

Komentarze